SEO OPTIMIZACIJA
BUDI PRVI NA TRAŽILICI
SEO optimizacija web stranice i web shop-a primaran je fokus tvrtke Digitalni asistent – marketing agencije iz Zagreba. Uz SEO optimizaciju radimo i internet oglašavanje, izradu web stranica i internet trgovinu, te ostale segmente digitalnog marketinga.
Na svaku web stranicu ili web shop korisnik može doći na više načina. Preko oglasa (Google Adwords, Facebook, Instagram, Linkedin, …), putem društvenim mrežama ali i utipkavanjem željenih pojmova tj. ključnih riječi u tražilicu. Da bi web stranica ili web shop bili pri samom vrhu tražilice neophodna je SEO optimizacija.
Što je seo optimizacija?
Zašto je SEO Optimizacija na mojoj web stranici bitna i neophodna?
Zato što dugoročno donosi posjetioce na web a samim time i prihod Vašoj tvrtki. Ali odgovor na pitanje kako doći na vrh tražilice je malo manje jednostavan.
Osnovnih 5 točaka SEO optimizacije (Search Engine Optimization)
1.) Analizirati da li je sadašnja stranica SEO optimizirana
2.) Ako je SEO optimizirana odličan start a ako nije onda treba tehnički „posložiti“ web stranicu prema SEO pravilima
3.) Pridržavati se Strategije ključnih riječi ili ako je nemate obavezno izraditi
4.) Analizirati konkurente prema ključnim riječima, backlinkovima, reffering domenama, PPC oglašavanjima (Adwords, Facebook, Instagram, …), objavama na društvenim mrežama, ….
5.) Sadržaj, sadržaj sadržaj – jedinstven i kvalitetan. Naravno i dobro SEO optimiziran. Kod ove točke blog je kralj koji Vam otvara vrata vrha tražilice.
Najčešće SEO pogreške?
Analizirajući veliki broj web stranica Digitalni asistent – agencija za digitalni marketing iz Zagreba uočila je osnovne on-site i off-site SEO (Search Engine Optimization ) pogrešake koje mogu dovesti do loše pozicije na Google tražilici:
a) uopće nemamo ili imamo 2 i više H1 naslova po web stranici
b) nemamo postavljene META opise
c) imamo duplicirani sadržaj na web stranici
d) imamo prepisani „ukradeni“ sadržaj sa drugih stranica
e) nemamo postavljen jezik stranice
f) imamo vrlo lošu brzinu stranice
g) nemamo optimizirane slike na web stranici …. i sl.
Da bi detaljno i ispravno uočili SEO nedostatke stranice potrebna je detaljna izrada SEO audita koja je polazišna točka svih daljnjih SEO aktivnosti.
Što mogu očekivati nakon SEO optimizacije?
SEO optimizacija je kontinuirani rad na svojoj web stranici koja dugoročno na naš web donosi kvalitetne posjetioce koji su zainteresirani za naš proizvod ili uslugu. Za razliku od oglašavanja na Google Adwords ili npr. Facebooku SEO optimizacija svoje prve rezultate po pravilu donosi 4-8 mjeseci nakon osnovnog SEO podešavanja kada primjećujemo nagli porast organskog prometa na internet stranici ili Internet trgovini, te naše ključne riječi na prvoj stranici na tražilicama.
Ključni koraci do optimiziranja postojeće stranice bi bili:
- Izrada SEO audita stranice (dubinska analiza)
- Izrada strategije ključnih riječi
- Analiza konkurenata na osnovu ključnih riječi
- Podešavanje sadržaja na web stranici prema keywoard strategiji
- Ispravak tehničkih SEO problema
- Pisanje kvalitetnog bloga uz prethodnu detaljnu keyword analizu i analizu SEO optimizacije (WDF/IDF analiza, pregled strukture naslova, ključnih riječi, linkova ….)
- Rad na strategiji backlinka i održavanje SEO site-a (povećanje autoriteta stranice)
Osnovni faktori rangiranja na web tražilici?
Ključne riječi
Prilikom izrade web stranici naša osnovna želja je da našu stranicu vide i posjete potencijalni kupci. Najjednostavniji način ostvarenja naših želja je da korisnik u tražilicu utipka željeni pojam ili ključnu riječ a da Google pretraživač na prvo mjesto postavi našu web stranicu. Da bi se dogodio takav scenarij neophodna je izrada Strategije ključnih riječi kod izrade ili rekonstrukcije web stranice ili web dućana. Strategija je ustvari dokument koji sadrži sve najbitnije ključne riječi za koje bi mi htjeli biti na samom vrhu tražilice. Da bi odredili za koju ključnu riječ želimo biti u vrhu pretraživača moramo točno znati koliko je tražena ta riječ na tržištu na koje želimo plasirati proizvod ili uslugu, te koliko je teško sa tom ključnom riječi doći na prvo mjesto tražilice.
Saznaj više o ključnim riječima -> OVDJE
Naslovi su također bitni za SEO
Kao i kod knjige ili novinskih članaka tako i svaka web stranica radi lakšeg snalaženja mora imati osnovnu strukturu. Osim prvenstveno lakšeg snalaženja korisnika naslovi su izuzetno bitni i za Google robote kojima je ovo bitan faktor (od 300-tinjak faktora) po kojima Google točno može razumjeti čime se vaša tvrtka bavi, koji su Vaši proizvodi i usluge, te kojoj poslovnoj niši pripadate. Kada Vas Google ispravno razumije tada i vaše izabrane ključne riječi dolaze na sam Vrh pretraživača.
Title TAG i META opisi
Optimizacija slika
SEO rješavanje velikih Problema
%
Ne pretražuje drugu stranu tražilice
%
Ignorira plaćene oglase na tražilici
%
klikne na 1 mjesto na google tražilici
%
KLIKNE NA 2 mjesto NA GOOGLE TRAŽILICI
Brzina web-a i SEO. Da li ima veze?
Kao što su faktori po kojima Google prati stranicu meta opisi, naslovi i drugi tehnički SEO faktori tako bitan faktor za Google ali i za korisnika koliko je brza web stranica ili web dućan. Sa korisničke strane nemamo strpljenje čekati sporo učitavanje stranice. Tako i Google promatra koliko Vam se brzo učitava mobilna stranica. Niz faktora utječe na brzinu stranice od mjesta gdje se nalazi Vaš web (hosting), preko optimiziranih slika i video sadržaja, podešenih css-ova i sl.
SEO i pisanje sadržaja
Za korisnika kao i za Search Engine Optimization bitan je zanimljiv, jedinstven i kvalitetan sadržaj. Također prilikom pisanja sadržaja moramo se pridržavati elemenata iz Strategije ključnih riječi, te moramo paziti na strukturu naslova i podnaslova, te na sve ostale faktore SEO optimizacije. Smjernice za sadržaj bile bi:
- Brinite da u sadržaju jedne stranice bude više od 1000 riječi
- Koristite stiliziranje teksta (bold, italic, …)
- vodite računa o dužini paragrafa
- brinite o ključnim riječima unutar teksta
- stil teksta mora biti prilagođen korisniku nikako pisan za Google robote
- slike, video i ikonografije obogaćuju sadržaj
- brinite o internim linkovima na povezan dijelove unutar web stranice
- korisno je pridržavati se pravila WDF IDF analize teksta
Struktura stranice je značajna!
Kod izrade ili redizajna web stranice ili web shop-a moramo točno poznavati strukturu našeg web-a da možemo Google-ove botove ili robote točno navoditi. Prije svega ovdje je bitno ispravno postaviti robots.txt datoteku, te xml-sitemap kao i preavilno podesiti URL-ove stranice. Dobro podešena i optimizirana struktura olakšava Google-u da točno odredi nišu našeg poslovanja, a to dovodi do najbitnije stvari SEO optimizacije a to je dolazak sa što više ključnih riječi na vrh tražilice.
Najbitniji alat za podešavanje strukture stranice i jasno postavljanje strukture je Google Search Console koji uz postavljanje xml-sitemap otkriva nam kako Google promatra našu web stranicu ili web shop.
Također dobro podešena struktura web stranice omogućava da imamo točan nadzor na raspored autoriteta naše web stranice tzv. „link juice“ na pod stranice unutar web-a. Što je bolje i ispravnije raspoređen autoritet centralne stranice na ostale stranice unutar web-a tada ćemo imati više ključnih riječi na tražilicama.
Backlinkovi i autoritet stranice
Anchor text
PR marketing i SEO
Blog – važan element SEO strategije
Digitalni asistent – javite se da Vam pomogmemo sa SEO optimizacijom?
Newsletter
Zanima vas SEO optimizacija
Javi nam se!
FAQ – ČESTO POSTAVLJANA PITANJA
Što je SEO optimizacija?
SEO optimizacija je uređivanje web stranice i sadržaja na najoptimalniji način i poštujući pravila Google-a sa ciljem da stranicu prilagodimo korisniku ali i Google tražilici.
Kolika je cijena SEO optimizacije?
Za SEO optimizaciju nije moguće odrediti cijenu bez SEO audita stranice na osnovu kojeg se dobije uvid u pogreške na web stranici, te uvid u autoritet domene za koju je potrebna cijena.
Kolika je vremena potrebno za SEO optimizaciju?
Vrijeme koje je potrebno za SEO optimizaciju web stranice ovisi o trenutnom stanju stranice, te autoritetu domene. Da bi se vidjeli prvi konkretni rezultati SEO optimizacije potrebno je 4-8 mhjeseci od kompletiranja SEO optimizacije.
Što su ključne riječi?
Ključne riječi su riječi ili fraze po kojima želimo da nas korisnik pronađe na tražilici. Ukoliko dobro optimiziramo web stranicu korisnik će upisom u tražilicu ključne riječi za koju se mi natječemo lakše doći do naše stranice jer SEO optimizacijom smo omogućili da se naša ključne riječ ili fraza nalazi na samom vrhu tražilice.
Kako Google algoritam utječe na moje ključne riječi?
Google algoritam sadrži više od 200 faktora na osnovu kojih ocjenjuje web stranicu i omogućuje pojedinoj web stranici da sa pojedinom ključnom riječi ili frazom bude na vrhu tražilice ispred konkurencije. Da bi ciljano sa ključnim riječima došli na vrh tražilice moramo poznavati Google faktore i stranicu podestiti prema tim naputcima.
Što je title tag i zašto je potreban?
Title tag je jedan od najbitnijih SEO faktora. Kada korisnik u tražilicu upiše ključnu riječ ili frazu koja ga zanima dobije niz web stranica koje zadovoljavaju traženi pojam. Pregled web stranica pojavljuje se sa naslovom i par rečenica sadržaja. Upravo ti naslovi na tražilicama su title tag-ovi koji su postavljeni od web developera.
Što je META opis i zašto je potreban?
Meta opis je jedan od također vrlo bitan SEO faktor. Kada korisnik u tražilicu upiše ključnu riječ ili frazu koja ga zanima dobije niz web stranica koje zadovoljavaju traženi pojam. Pregled web stranica pojavljuje se sa naslovom i par rečenica sadržaja. Upravo taj sadržaj je meta opis koji je postavljen od web developera.
Da li brzina stranice utječe na SEO?
Brzina web stranice uz korisničko iskustvo je jako bitan SEO faktor. Prvenstveno brzina web stranice optimizirane za mobile. Na brzinu web stranice utječe niz faktora kao izbor hostinga, optimiziranja slika i videa za web stranicu, smanjenje preusmjeravanja, izbor CDN-a, ….
Što je backlink?
Backlink je jednostavno link ili poveznica sa druge stranice na našu stranicu. Backlink ima jako veliki utjecaj na autoritet domene, a time i na pojavljivanje naših ključnih riječi na vrhu tražilice. Backlinkove možemo podjeliti prema autoritetu stranice sa kojih se povezuje naša stranica (što je veći autoritet te stranice backlink je vredniji), te ih dijelimo i na tzv. dofollow i nofollow backlinkove.
Kako ispravno napisati sadržaj ili content weba za SEO?
Da bi se što bolje napisao sadržaj pojedine web stranice neophodno je napraviti analizu ili strategiju ključnih riječi, te nakon toga defininirati osnovni naslov i podnaslove. Također je bitno sa sadržajem pojedine stranice jasno odgovoriti na zahtjeve korisnika, a ne pisati sadržaj za Google SEO faktore .
Koji su SEO alati najpogodniji za optimiziranje stranice?
Postoji nebrojeni SEO alati koji prate onsite i offsite SEO, ali najbitniji alat je znanje i iskustvo čovjeka koji brine o SEO optimizaciji. Od besplatnih i nezaobilaznih SEO alata tu su Google Search Console, Google Analytics, Google Ads i Google Keyword Planner, Google Tends. A plaćeni SEO alata kao što smo rekli ima na tisuće a među poznatijima su Ahrefs, SEMRrush, Yoast SEO, Moz, Screaming Frog, iSpionage, Ubersuggest, ….
Što je robots.txt datoteka?
Robots.txt dokument je datoteka koja se nalazi u rootu domene a koristi se da definiramo koji roboti (Google, Bing i drugi) mogu pristupiti našim stranicama, a koji ne mogu. Kod izrade robots.txt datotke moramo paziti da ne dođe do pogreške i zabranimo pristup pojedinoj stranici koja nam je bitna.
Što je sitemap datoteka?
Sitemap je osnovni dokument koji jasno tražilicama daje na znanje što se nalazi na našoj web stranici i time tražilicama olakšava pretraživanje i indeksiranje stranica. Postavljanje sitemapa radi se u Google Search Consoli. Ukoliko web stranica nema postavljenu sitemapu u Search Consoli postoji opasnost da stranice neće biti indekirane na pravilan način, a time dovodimo pojavljivanje naših ključnih riječi u rezultatima pretrage.
Što radimo
SEO optimizacija
Izrada web stranica
Internet trgovina
Analiza kampanja
Društvene mreže
Google oglašavanje
Facebook oglašavanje
Instagram oglašavanje
Content marketing
Email marketing
Loyalty management
Marketing automatizacija
Više informacija
Digitalni asistent
Nova cesta 141, Zagreb
Email: info@digitalni-asistent.hr
Tel: +385 91 9108695
MBS: 010109144
IBAN: HR2124020061100909783
OIB: 20929396468
BankErste&Steiermärkische Bank