Brzina učitavanja web stranica

Brzina web stranice

Brzina učitavanja web stranica može se navesti kao jedna od glavnih karakteristika za kvalitetu stranice. Tražilice, odnosno Google u ovom slučaju provjerava preko 200 parametara prilikom rangiranja web stranice na tražilici. Osim Google rangiranja stranice, ovaj podatak ima veliki utjecaj i na samoga korisnika stranice. Prema istraživanjima ukoliko se web stranica otvara:

  • 1-3 sek, vjerojatnost napuštanja povećava se za 32%
  • 1-5 sek vjerojatnost raste do 90%
  • 1-6 sek vjerojatnost dolazi do 106%
  • 1-10 sek vjerojatnost napuštanja se povećala za 123%

Na globalnoj razini, prosječna brzina učitavanja stranice je oko 3,5 sek dok svaka kvalitetnija i ozbiljnija web stranica ima brzinu otvaranja 1,5-2,0 sek.

Kako provjeriti brzinu učitavanja stranice?

Brojni su programi pomoću kojih se može provjeriti. Google Insights je jedan od njih i pomoću njega je osim podatka o brzini učitavanja moguće vidjeti i prijedloge na koji način ju poboljšati i koje dijelove ispraviti. Također, prikazuje i rezultate za učitavanje stranice na mobilnom uređaju i računalu.

Iako prema brojnim SEO stručnjacima pomoću Google Insight-a ne prikazuje se dovoljno podataka, dok pomoću drugih programa dobije se detaljnije rješenje o dijelovima stranice koje bi trebalo promijeniti kako bi se povećala brzina otvaranja.

Drugi poznatiji alati su:

  • Sucuri load time tester – alat koji može provjeravati brzinu učitavanja stranice s različitih dijelova svijeta, osim što testira brzinu pokazuje i prosječeno vrijeme učitavanja i „First Byte“. Ovaj podatak označava vrijeme koje je trebalo da se sadržaj web stranice pošalje na Internet preglednik kako bi se pokrenulo učitavanje stranice te taj podatak Google uzima u obzir kao jedan od najvažniji elemenata kada određuje kvalitetu učitavanja stranice.
  • GTMetrix – isto tako analizira brzinu učitavanja web stranice, ali i predlaže promjene pomoću kojih je moguće poboljšati rezultat te ih rangira po važnosti prilikom prikaza.
  • Pingdom – uz analiziranje brzine učitavanja stranice i prijedloge za poboljšavanje rezultata, prikazuje i kojem djelu stranice treba najviše vremena učitavanje.
  • org – prednost ovog alata je testiranje brzine učitavanja sa raznih svjetskih lokacija, ali i provjera učitavanja sa raznih preglednika.
  • Page Load Time dodatak za internet preglednik pomoću kojeg je jednostavnije doći do podataka o brzini učitavanja

Kako ubrzati vrijeme učitavanja?

Korištenje kvalitetnog hostinga čiji se serveri nalaze geografski blizu krajnjeg korisnika jedna je od stavki pomoću koje je moguće ubrzati vrijeme učitavanja. Što znači ukoliko se registrira web stranica .hr domene bilo bi poželjno zakupiti usluge hostinga od hrvatske tvrtke. 

Bitno je ne koristiti previše dodataka (plugin-ova) za rad web stranice kako se ne bi sastojala od previše koda koji će ju usporavati.

Optimizacija slika jedna je od važnijih stavki, ukoliko se na početnoj web stranici nalazi slika veličine od 700kb, cijela web stranica će se sporije otvarati. Optimizaciju slike moguće je izvesti pomoću raznih programa koji neće uništiti samu kvalitetu slike. Optimalna veličina slike bi trebala biti između 80 i 100kb. Širina slike do maksimalno 1366px,  a male sličice (engl. thumbnails) bi trebale maksimalno težiti 20kb i biti dimenzije 360px x 240px.

Korištenje cachinga, odnosno mogućnosti da Internet preglednik preuzme sažete i unaprijed spremljene datoteke također je stavka koja ubrzava učitavanje web stranice. Više je načina na koji je to moguće postići, za web stranicu izrađenu WordPressu najbolje je koristiti dodatke WP Rocket (verzija koja se plaća, ima više mogućnosti) i WP Fastest Cache (besplatna verzija).

Učitavanjem novog sadržaja, ažuriranjem CMS-a, tema i dodataka kako bi web stranicu održavali isto tako pomaže u ubrzavanju učitavanja stranice, ali utječe i na poboljšavanje sigurnosti i perfomansi.

Korištenje  CDN (Content Delivery/Distribution Network) usluge kako bi se dio web stranice učitavao s CDN usluge, a dio sa servera na kojem je smještena web stranica. CDN usluga služi upravo za to, za distribuciju statičnog dijela stranice kako bi se što brže učitala stranica.

Posljednja stavka sa ovog popisa je smanjivanje preusmjeravanja. Bitno je pokušati smanjiti broj preusmjeravanja jer svaki put kada web stranica preusmjeri preglednik na neku drugu adresu to zahtjeva dodatno vrijeme učitavanja.

O autoru

Davor Prpić

CEO - Digitalni asistent - Agencija za digitalni marketing i tvrtke Inteligentna kuća d.o.o. SEO optimizacija web stranice i web shop-a primaran je fokus tvrtke Digitalni asistent. Uz SEO optimizaciju i Google oglašavanje, Facebook i Instagram oglašavanje, te izrada web stranica i internet trgovina područja su djelovanja agencije. Uz vođenje agencije Davor Prpić sudjeluje u vođenju edukacija iz područja SEO optimizacije, Google analitike i Google oglašavanja,

Ostali blogovi

Što je AEO (Answer Engine Optimization)?

Što je AEO (Answer Engine Optimization)?

Kako AEO funkcionira?Prednosti AEO-aKljučne strategije za implementaciju AEO-a1. Razumijevanje korisničkih namjera2. Izrada kvalitetnog sadržaja3. Primjena strukturiranih podataka (schema markup)4. Optimizacija za glasovno pretraživanje5. Kreiranje detaljnih FAQ...