Sadržaj
Facebook oglašavanje omogućava brz dolazak do fantastičnih rezultata. Možete odmah doći do ljudi koji žele Vaš proizvod ili uslugu. Ciljanu skupinu potencijalnih korisnika možete odrediti demografski na osnovu određene dobi, lokacije, razine prihoda i još mnogo drugih parametara! Također možete brzo stvoriti sljedbenike na Facebook stranici ili povećati posjet web stranici.
Kako kreirati Facebook oglase – vodič za početnike korak po korak
Ovaj tekst namjenjen je potpunim početnicima ali i oglašivačima s iskustvom.
Pored objašnjenja osnovnih pojmova imate sve korak po korak da možete samostalno pustiti i voditi kampanju.
Što je Facebook Ads Manager i kako mu možete pristupiti?
Facebook Ads Manager je alat koji nudi Facebook kako bi korisnicima omogućio dizajniranje i pokretanje oglasnih kampanja.
Također ima nekoliko naprednih opcija ciljanja kako biste bili sigurni da se vaši oglasi prikazuju najrelevantnijoj publici.
Evo nekih stvari koje možete učiniti koristeći Facebook Ads Manager:
- Dizajniranje oglasa i oglasnih setova
- Kreiranje i vođenje Facebook i Instagram oglasne kampanje
- Optimiziranje kampanja i oglasa
- Stvorite publiku sličnu publici (Lookalike audiences)
- Precizno ciljanje različite publike s različitim skupovima oglasa
- Praćenje izvedbe svojih oglasnih kampanja
- A/B testirajte svoje oglase
- To je samo osnovni pregled onoga što ovaj briljantni alat može učiniti. Međutim, kada ga počnete koristiti, shvatit ćete brojne značajke i funkcionalnosti koje nudi.
Tri su načina za pristup Facebook Ads Manager-u:
Novim korisnicima preporučujemo korištenje Ads Managera na stolnom računalu kako bi se upoznali sa sučeljem. Nakon što budete dovoljno vješti s alatom za izradu i upravljanje oglasima, možete ga koristiti na mobilnoj aplikaciji.
Sada kada znate osnove, započnimo sa stvarnim postupkom izrade oglasa pomoću Facebook Ads Managera.
Kako kreirati kampanju putem Facebook Ags Managera
Nakon što otvorite Facebook Ads Manager, vidjet ćete četiri kartice – Overview, Campaigns, Ad Sets, and Ads. Kartica Pregled ili Overview daje vam sažetak podataka o izvedbi za vaše aktivne kampanje. Kartica Campaigns prikazuje sve kampanje koje ste izradili. Ad Sets ili Skupovi oglasa dio su kampanje i možete imati više Ad Sets-a za svaku kampanju. Oni se mogu vidjeti na kartici Ad Sets. Slično tome, Ad Sets može imati više oglasa – Ads, a svaki pojedinačni oglas može se vidjeti na kartici Oglasi ili Ads
Dakle, ako imate aktivne kampanje i želite izraditi novi oglas ili skup oglasa, možete to učiniti na odgovarajućim karticama.
Kako stvoriti novu oglasnu kampanju na Facebooku – korak po korak
Evo puputa koji možete slijediti da biste kreirali i pokrenuli Facebook oglasnu kampanju.
Korak 1
Idite na karticu Kampanje (Campaigns) i kliknite na Kreiraj (Create)
Korak 2
Prvi korak je odabir cilja kampanje. Vidjet ćete popis ciljeva kategoriziranih prema različitim fazama marketinškog prodajnog lijevka. Izaberit tip kampanje
- Svijest o brandu (Awareness)
- Povećanje prometa na Facebooku, web stranici, aplikaciji, Facebook eventu (Traffic)
- Angažman ili dobivanje više poruka, post like-ova ili share-nja, video pregleda i sl. (Engagement)
- Potencijalni korisb+nici ili Leads
- Promocija aplikacije ili App promotion
- Prodaja ili Sales
Prvi korak je odabir cilja kampanje. Vidjet ćete popis ciljeva kategoriziranih prema različitim fazama marketinškog prodajnog lijevka. Izaberit tip kampanje
Odaberite onaj koji odgovara vašem cilju i kliknite Nastavi.
Korak 3
Unesite naziv kampanje. Također ćete vidjeti opciju A/B testa, ali to za sada preskočite.
Korak 4
Vidjet ćete i opciju Optimizacija proračuna kampanje ili Campaign Budget Optimization. Odaberite vrstu proračuna, tj. dnevni ili proračun do kraja kampanje.
Ako odaberete dnevni proračun, Facebook Ads Manager će osigurati da vaša prosječna dnevna potrošnja ne premaši vaš proračun. Može varirati od dana do dana, ali prosjek će ostati unutar vašeg proračuna.Ako odaberete opciju doživotnog proračuna, tada će vaša ukupna potrošnja na oglase tijekom kampanje biti ispod navedenog iznosa. Postoje opcije za odabir strategije licitiranja, zakazivanja oglasa itd. Za sada možete koristiti zadane postavke i kasnije ih urediti
Korak 5
Sljedeći korak je izrada skupa oglasa ( Ad Sets ) za vašu kampanju. Unesite naziv skupa oglasa i postavite datum početka i završetka kampanje.
Korak 6
Sljedeća stvar koju trebate učiniti je odabrati ili stvoriti svoju publiku. Facebook nudi napredne opcije ciljanja publike, pa istražite svoje potencijalne klijente i fino prilagodite ciljanje publike.
Korak 7
Možete birati s popisa filtara za demografsko , ali i za detaljno odabiranje publike prema interesima i navikama potencijalnih klijenata, a zatim spremiti svoju publiku.
Korak 8
Odaberite opciju postavljanja između automatskih i ručnih. Za nove korisnike svakako preporučamo automatsku opciju.
Korak 9
Odaberite opciju optimizacije i isporuke i kliknite Dalje.
Korak 10
Sada dolazi posljednja faza u kojoj zapravo stvarate oglas za svoju kampanju i skup oglasa. Napišite naziv oglasa i pomaknite se prema dolje do kartice Kreiraj oglas ili Ad setup. Svakako prije na Identity označite Facebook stranicu i Instagram stranicu.
Korak 11
Odaberite format oglasa. Izbori jednu od opcija: jedna slika, jedan video ili karusel oglas.
Korak 12
Učitajte medijsku datoteku (slika ili video) i dodajte svoj primarni tekst oglasa. Nakon toga odaberite svoj jezik i postavite opcije praćenja oglasa. Pregledajte svoj Facebook oglas, napravite izmjene ako je potrebno i objavite.
Ovaj se postupak može činiti složenim prvim korisnicima, ali zapravo nije. Sučelje je vrlo jednostavno za korištenje i samo po sebi razumljivo. Nakon što ste izradili svoju kampanju, možete izraditi onoliko skupova oglasa i oglasa koliko smatrate potrebno, tj. možete ciljati različite skupove oglasa na različite publike.
Savjeti za izradu Facebook oglasa
Stvorite sličnu ili lookalike publiku
Jedna od najboljih značajki Facebook Ads Managera je opcija stvaranja Lookalike publike. To u osnovi znači da možete uzeti svoju postojeću publiku i tražiti od Facebooka da prikazuje vaše oglase sličnoj publici.
Za ovo će vam trebati popis vaših postojećih kupaca, može biti s popisa emailova ili programa vjernosti ili drugih izvora. Ako možete izraditi popis svojih postojećih kupaca i čak ih kategorizirati u različite kategorije, tada možete bolje ciljati publiku i svoj Facebook oglas dignuti na viši nivo.
Za svaki popis publike koji imate možete stvoriti sličnu publiku i izraditi određeni skup oglasa za njih. Ovako možete postići najbolje rezultate svojih Facebook oglasnih kampanja.
Naučite optimizaciju proračuna za Facebook oglase
Facebook nudi mnoštvo različitih opcija optimizacije proračuna među kojima možete birati. Međutim, ako ste novi u ovome, moglo bi vam isprva biti konfuzno. Najbolje pročitati o ovim opcijama i kako vam mogu koristiti. Facebook nudi detaljan vodič o optimizaciji proračuna. Prođite kroz njih i upoznajte se s raznim dostupnim opcijama.
Nakon što upoznate različite opcije, bit će vam puno lakše kreirati i optimizirati svoje Facebook oglasne kampanje.
Također možete proći kroz druge resurse koje nudi Facebook objašnjavajući različite opcije dostupne u Facebook Ads Manageru. Možda biste trebali pogledati i načine za optimiziranje mogućnosti isporuke i zakazivanja.
Što dalje?
Sada imate sve osnovne informacije potrebne za izradu vaše prve Facebook kampanje. Samo naprijed i eksperimentirajte s Facebook Ads Managerom dok ne budete dovoljno sigurni da pokrenete svoju prvu kampanju. Sa svakom kampanjom ćete postići bolje rezultate ako učite iz svojih prošlih pogrešaka i nastavite se usavršavati.
Zašto angažirati agenciju za Facebook oglašavanje?
Prednosti oglašavanja na Facebooku su jasne, ali kako to iskoristiti za pokretanje prodaje nije Iako. Iako Facebook godišnje zarađuje od nekoliko milijardi dolara od oglašavanja, preko 40% Facebook oglasa nema značajne rezultate od oglasa. To je zato što je vrlo jednostavno stvoriti svoj prvi oglas na Facebooku, ali izuzetno je teško uistinu učiniti ga uspješnim!
Ako ne poznajete Facebook taktike koje uključuju remarketing, looklike, A / B testiranje i sl. vrlo je izgledno da će Vaša kampanja ući u statistiku neuspješnih kampanja a Vaš budžet bit će bačen.
4 koraka za uspješno Facebook oglašavanje?
Strategija Facebook oglašavanja
Da bismo mogli startati sa Facebook plaćenom kampanjom prije svega moramo dobro znati o vašim proizvodima i usluga, te o vašoj konkurenciji. Konkterno, moramo znati što vašu tvrtku čini jedinstvenom i koje su karakteristike vašeg ciljanog kupca. Kod izrade strategije pratimo da li ste se već oglašavali na facebooku i pratimo sve rezultate tih prijašnjih kampanja da bi mogli stvroriti bolje i uspješnije kampanje.
Izrada Facebook oglasa
Kada smo saznali o vašim prednostima nad konkurencijom, te vašim proizvodima ili uslugama sljedeći je korak započeti s razvijanjem Facebook oglasa. Digitalni asistent će u surafdnji sa vama kreirati naslove i opise koji će se pojaviti u vašim oglasima. Također ćemo uključiti i kreativnu kreaciju, poput visokokvalitetnih slika ili jednostavne grafike kako biste privukli što više potencijalnih klijenata.
Optimiziranje oglasa
Vašu kampanju uglavnom započinjemo s više oglasa. Nakon pokretanja oglasa započinje prava čarolija. Kako vrijeme odmiče vrlo se jasno vide trendovi u vašim oglasima. Jasno se vidi koji oglas ima dobre, a koji slabe rezultate. Analizirajući te rezultate Digitalni asistent će unositi izmjene u vašu kampanju kako bi se poboljšala učinkovitost.
Izvještavanje
Uz sav trud koji ulažete u Facebook oglašavanje važno je znati odakle dolaze vaše konverzije. Digitalni asistent za svaku kampanju dostavlja vam izvještaj o rezultatima kampanje. Također izvještaji vam daju saznanje o svojoj publici, prodaji proizvoda, dosegu kampanje i još mnogo toga. Pomoću ovih podataka možete donositi ispravnije odluke i poboljšati svoje rezultate.