Google 1. srpnja gasi svoj popularni Analytics servis! Da li znate zašto i da li ste se pripremili za promjene?

GA4

Od 1. srpnja 2023. platforma Google Universal Analytics, na koju smo se oslanjali od 2005. za praćenje relevantnih podataka, prestat će funkcionirati, ustupajući mjesto sljedećoj generaciji analitike – Google Analytics 4. Ove informacije privukle su mnogo pozornosti, budući da će neminovno utjecati na posve moderna poduzeća koja prepoznaju važnost temeljite analize podataka koja usmjerava marketinške strategije. Za sve one koji žele biti korak ispred konkurencije, odnosno ne žele ostaviti otvorena vrata riziku trčanja za konkurentnim poslovima na tržištu, u tekstu koji slijedi potražit ćemo odgovore na pitanja što GA4 je i kako je potrebno pristupiti migraciji na novi alat za praćenje podataka, ne bismo li iskusili sve prednosti koje nam on može pružiti.

Šta je to Google Analytics 4?

GA4 predstavlja novu generaciju rješenja za prikupljanje i analizu podataka na kojima se temelje marketinške strategije, koje je inicijalno lansirano u listopadu 2020. Kao fleksibilnija metoda praćenja podataka, Google Analytics 4 svojim korisnicima otvara mogućnost praćenja cjelokupnog puta klijenta odnosno kupaca od prvog posjeta web stranici do konverzije. Ovaj Googleov alat predstavlja sljedeći korak u praćenju performansi stranice i podiže proces evaluacije učinkovitosti marketinških napora na višu razinu.

Koje razlike između Universal Analytics i Google Analytics 4 prepoznajemo?

Google Universal Analytics i nova GA4 analitika razlikuju se na više načina. Za razliku od Universal Analytics mjerenja koja se temelje na sesijama i prikazima stranica, Google Analytics 4 mjeri na temelju događaja. S analitičkim modelom temeljenim na događajima i izvješćivanjem s više uređaja, korisnici ove platforme mogu značajno poboljšati online iskustvo i optimizirati stranicu, temeljeći svoje strategije na jedinstvenom putovanju korisnika u koje stječu uvid. Fokusiranje na preglede stranica stvar je prošlosti i sada se svi događaji korisnika prate kao važni koraci na putovanju korisnika. Korisnici GA4 sada mogu vidjeti životni ciklus kupaca, da tako kažem, iz više kanala, a fokus je na onima koji su aktivni, a ne na ukupnom broju kupaca. Google Analytics 4 uključuje kontinuirano izvješćivanje na više uređaja i platformi, ali da bi koristili više od jednog prikaza izvješća, korisnici će morati nadograditi na komercijalni GA 360. Ograničenja učitavanja više ne postoje, tako da nema ograničenja u tom pogledu, za razliku od Universal Analytics alata koji kao ograničenje postavlja 10 milijuna pogodaka mjesečno po objektu. IP anonimizacija se ne može isključiti, a Big Query integracija dostupna je besplatno.

https://pixabay.com/photos/electronics-mobile-phone-screen-1868708/

Zašto je važno pokrenuti proces migracije na GA4 što je prije moguće?

Važno je biti svjestan brojnih razlika između Google Universal Analyticsa i Google Analyticsa 4, pa imajte na umu da su to dva alata koji različito prate podatke. Zbog toga Google nije omogućio prijenos podataka prilikom prelaska na staru analitiku na GA4, a korisnici koji na vrijeme ne pristupe prikupljanju i obradi povijesnih podataka neće moći donositi svoje poslovne odluke o marketinškim kampanjama, KPI-jevima i proizvoda ili usluga valjani temelj. Kako se približavamo datumu prestanka rada Universal Analyticsa, vreme implementacije GA4 i liste čekanja postaju sve duže. Proces migracije na Google Analytics 4 zahtijeva ili izravnu suradnju sa stručnim osobljem kao što je Four Dots Data Tracking & Analytics tim ili se može obaviti samostalno prateći dostupne vodiče i educirajući se kroz njih. Ako proces prikupljanja i obrade povijesnih podataka ne započnemo na vrijeme, riskiramo da će naša konkurencija ostvariti značajnu prednost, budući da će GA4 početi prikupljati podatke od trenutka postavljanja naloga, pa bez povijesnih podataka nećemo moći iskoristiti sav potencijal ovog alata.

Postoji više od jednog razloga zašto je prelazak na GA4 od 1. srpnja jedina opcija za korisnike Google Analyticsa. Riječ je o pomicanju procesa prikupljanja podataka na višu razinu, što je također u skladu s novim propisima o privatnosti podataka. Ovo je, dakle, značajno poboljšano rješenje za prikupljanje i analizu podataka, kako u smislu učinkovitosti tako iu etičkom kontekstu.

O autoru

Davor Prpić

CEO - Digitalni asistent - Agencija za digitalni marketing i tvrtke Inteligentna kuća d.o.o. SEO optimizacija web stranice i web shop-a primaran je fokus tvrtke Digitalni asistent. Uz SEO optimizaciju i Google oglašavanje, Facebook i Instagram oglašavanje, te izrada web stranica i internet trgovina područja su djelovanja agencije. Uz vođenje agencije Davor Prpić sudjeluje u vođenju edukacija iz područja SEO optimizacije, Google analitike i Google oglašavanja,

Ostali blogovi

Što je AEO (Answer Engine Optimization)?

Što je AEO (Answer Engine Optimization)?

Kako AEO funkcionira?Prednosti AEO-aKljučne strategije za implementaciju AEO-a1. Razumijevanje korisničkih namjera2. Izrada kvalitetnog sadržaja3. Primjena strukturiranih podataka (schema markup)4. Optimizacija za glasovno pretraživanje5. Kreiranje detaljnih FAQ...