Nazovite nas: (+385) 91 910 8695 info@digitalni-asistent.hr

Google Adwords oglašavanje je kroz godine poboljšavao svoju ponudu za oglašavanje. Omogućio je oglašavanje na pretraživačkoj mreži i na prikazivačkoj, a kao metodu plaćanja uveo je cijenu po kliku.

Cijena po kliku (engl PPC- Pay-per-click) je jedna od metoda Internet marketinga prilikom koje oglašivač plaća oglas samo ako posjetitelj klikne na njegov oglas.

Što je to minimalni, prosječni i maksimalni PPC?

Minimalni CPC – Za svaku ključnu riječ (engl. keyword) koja se dodaje u kampanju oglašavanja određuje se kvaliteta koja utječe na cijenu klika. Minimalna cijena po kliku za određenu ključnu riječ označava minimalni iznos koji morate platiti ako želite koristiti tu ključnu riječ, a koju je odredio Google AdWords sustav.

Prosječni PPC – Označava prosječnu cijenu koštanja, a izračunava se na temelju klikova za pojedinu ključnu riječ. Na primjer, ukoliko je Vaš oglas skupio 3 klika, prvi košta 0.44 kn, drugi 0.52, a treći 0.56kn onda se prosječna cijena klika računa da se ukupan zbroj cijene koštanja sva tri klika podjeli sa 3 (1.52kn / 3 = 0.51kn po kliku je prosječna cijena).

Maksimalni PPC – Ovu cijenu po kliku određuje sam oglašivač i ona označuje maksimalnu cijenu koju je on spremam platiti. Moguće ga je odrediti na nivou grupe ili na razini ključnih riječi. Ukoliko je maksimalna cijena same ključne riječi veća od maksimalne cijene grupe u tom slučaju će se naplaćivati po cijeni ključne riječi.

Backlink SEO

Kako se određuje cijena po kliku?

PPC se određuje na principu aukcije, odnosno ukoliko platite više od konkurencije Vaš oglas će se nalaziti na boljoj poziciji. Velika prednost ove metode plaćanja je ukoliko ste Vi spremni platiti npr. 0,80 kn, a nitko od konkurencije ne želi platiti više od najniže postavljene cijene od  0,50 kn, Vi ćete platiti  najnižu ponuđenu cijenu od 0,55kn, a ne prvotni iznos koji ste bili spremni platiti. Isto tako, ako konkurencija želi platiti 0,85kn za istu zadanu ključnu riječ Vaš oglas će se pojaviti na drugoj poziciji ili s manjom frekvencijom i platit ćete prvotnu ponuđenu cijenu od 0,80kn.

Ukoliko se dogodi da dva oglašivača žele se oglašavati za istu ključnu riječ i ponude isti iznos, Google Ads će prikazati na prvoj poziciji uspješniji oglas, onaj koji ima viši CTR (Click-trough-rate – odnos između broja klikova na oglas i broja prikazivanja oglasa).

Nakon što se CTR poveća posljedično se povećava i Quality score (sustav rangiranja kvalitete i relevantnosti oglasa i ključnih riječi), što je QS veći, trošak za objavljivanje oglasa je niži. Također na cijenu klika utjeće i SEO optimizacija stranice, tako da je cijena klika niža ukoliko je web stranica ili internet trgovina optimizirana.

Temeljna pravila:“

  • Stvarna cijena nikada neće biti viša od vaše najviše licitirane ponude za klik.
  • Stvarna cijena će se uskladiti na način da se vaši oglasi u najvećoj mjeri prikazuju uz definirane ključne riječi.
  • Stvarna cijena će se prilagoditi tako da plaćate najniži iznos za odabranu poziciju.
  • Ukoliko je stvarna cijena manja od minimalne, minimalna će se cijena adekvatno uskladiti s njom

Koje su prednosti PPC oglašavanja?

Ukoliko promatramo prednosti PPC oglašavanja u usporedbi sa klasičnim marketingom ove prednosti su važne za spomenuti:

  • Prilikom PPC oglašavanja plaća se samo klik na oglas, ali ne i samo prikazivanje oglasa,
  • Pomoću ovog načina oglašavanja, oglas se prikazuje samo ciljanoj publici koju ste samo odredili
  • Praćenje broja klikova na objavljenim oglasima
  • Praćenje ROI (Return on Invesment- omjer između neto dobiti i troška ulaganja)
  • Omogućuje bolje prepoznavanja karakteristika kupaca npr mogu se saznati demografski podatci
  • Moguće je provjeriti interes za novim proizvodom ili uslugom koju uvodite

Kako Google uz ponudu Google Ads-a ima u ponudi i Google Analytics velika je prednost što se pomoću njega mogu pratiti svi podatci za objavljene oglase, ali omogućuje i podatke o publici (što pretražuje, pretraživačke navike).

Savjeti za izradu kvalitetnog PPC oglasa:

  1. Kreativnost – bitna stavka kod izrade je kreativnost samog oglasa, oglas bi trebao privući pažnju posjetitelja kako bi ga zainteresirao za ponude Vaše web stranice
  2. Cijena u oglasu – bitno je iz razloga što će automatski filtrirati posjetitelje između znatiželjnih i stvarno zainteresiranih, manja je mogućnost da će netko tko je samo znatiželjan kliknuti na oglas
  3. Filtriranje publike – kao što je već spomenuto, filtriranje publike je važno kako ne bi plaćali za klik na oglas posjetitelja koji je samo znatiželjan, u oglasu navedite specifičnosti koje nudite
  4. Kombinacija specifičnih i općenitih pojmova – prilikom izrade oglasa, treba kombinirati i specifične i općenite pojmove kako bi se izvukao maksimum iz oba. Npr ukoliko prodajete Adidas tenisice, konkurencija i cijena za ove ključne riječi će biti veća, ali ako se oglašavate za konkretan model Adidas Superstar tenisice privući čete posjetitelje koju su zainteresirani za taj model, a i konkurencija i cijena će biti manja.
  5. Segmentiranje publike – bitno je odrediti za koga je oglas namjenjen, npr ako prodajete ručno rađene šalice u Zagrebu, a ne nudite mogućnost dostave nema smisla da se oglas prikazuje publici u Dubrovniku