Nazovite nas: (+385) 91 910 8695 info@digitalni-asistent.hr

Gledajući tražilice i uspoređujući ih po broju korisnika, Google tražilica zasigurno vodi i ima važnu ulogu u provođenju digitalnog marketinga. Provođenje SEO optimizacije može osigurati mjesto na prvoj stranici, ali u današnje vrijeme to više nije dovoljno.

Što je Google oglašavanje?

Google oglašavanje je način plaćenog oglašavanja na internetu prilikom kojeg se oglas plaća samo ako korisnik klikne na njega. Isto tako, oglas se prikazuje samo ako korisnik upiše ključne riječi na kojima je temeljen oglas. Korištenjem ovog tipa oglašavanja moguće je privući korisnike na Google-u, na njihovom partnerskom site-u, na YouTube-u , prilikom provjeravanja e-mail-a na Gmail računu.

Korištenjem ovog tipa oglašavanja omogućeno je praćenje rezultata kao što je praćenje broja klikova, broj impresija, postotak klikova na oglase, broj konverzija, cijena po kliku itd. Svi ovi podatci uvelike olakšavaju mjerenje  ROI (povrat na investiciju)

Kroz ovaj način oglašavanja svaki pojedini aspekt je mjerljiv bilo da se radi o broju klikova, broju impresija, postotka klikova na oglase, broja konverzija, cijene po kliku i slično. Samim time vrlo je lako mjeriti povrat na investiciju (ROI), te uz bogatu statistiku podešavati kampanje kako bi se ostvarili maksimalni rezultati u određenom razdoblju te postigao što viši ROI.

Kako se plaća oglas?

  1. listopada 2000. godine kada je nastalo Google oglašavanje, tadašnjim nazivom Google Adwords oglašavanje, reklame su se prodavale po CMP (cost-per-mile – oglas se plaća nakon što ga vidi 1000 ljudi) metodi, a od 2002. godine Google omogućava PPC metodu koja se bazira na principu aukcije. PPC ili pay-per-click metoda je oblik plaćanja prilikom kojeg se reklama plaća samo ako korisnik klikne na nju. Velika prednost ove metode je to što se ne plaća ukoliko korisnik samo vidi oglas, znači moguće je prikazivati se i utjecati na podsvijest korisnika besplatno.

Koje su vrste oglasa?

Pomoću Google oglašavanja moguće je kreirati i plasirati:

  • Tekstualne oglase (Search Ads)
  • Display oglase (Display Ads)
  • Shopping oglase (Shopping Ads)
  • YouTube oglase (Video Ads)
  • Oglase za aplikacije (Universal App Ads)

Najvažniji među njima i najviše korišteni su tekstualni ili pretraživački oglasi i display ili prikazivački oglasi.

Tekstualni ili pretraživački oglasi prikazuju se među rezultatima prilikom pretrage na Google tražilici. Mogu se prikazivati ispod ili iznad rezultata organske pretrage, a prepoznaju se po oznaci „Ad“ ili „Oglas“. Uz oznaku, ovi oglasi sastoje se od naslova i kratkog opisa oglasa (90 znakova sa uključenim ključnim riječima).

 

Dakle, prilikom kreiranja oglasa potrebno je definirati ključne riječi zbog kojih će se oglas prikazati. Postoje 3 tipa ključnih riječi za odabir:

  • Broad match – najšire moguće podudaranje, reklama se prikazuje i kad se utipka riječ sa znakovnim pogreškama, sinonimima ili frazama koje sadrže tu ključnu riječ
  • Phrase match – reklama se prikazuje ukoliko netko utipka ključnu frazu, bez obzira na raspored riječi, upisuju se pod navodnicima
  • Exact match – reklama se prikazuje samo ako se upiše ključna riječ ili fraza koja je ista onoj koja je navedena prilikom kreiranja oglas

Također, Google je omogućio dodavanje informacija oglasima, u tu svrhu se koriste ekstenzije:

  • Sitelink extension – Ekstenzije koje određenog korisnika upućuju na različite djelove web stranie
  • Callout extension – Pomažu istaknuti prednosti u odnosu na konkurenciju
  • Structured snippet extension – Pomaže u definiranju ponude
  • Call extension/Message extension – ove ekstenziju pomažu korisnicima u kontaktiranju pozivom ili porukom
  • Location extension – pomažu u jednostavnijom prikazu lokacije gdje se nalazi sjedište web lokacije
  • Price extension – ekstanzije pomoću kojih se ističe cijena
  • App extension – Ova ekstenzija omogućava postavljanje linka prema mobilnoj i tablet aplikaciji.
  • Promotion extension – koriste se kako bi se prikazale promocije

 

Display ili prikazivački oglasi prikazuju se putem prikazivačke mreže. Prikazivačka mreža je zbirka web stranica koja se sastoji od brojnih portala, blogova, YouTube-a, Gmail-a i mnogih drugih stranica. U toj zbirci se nalazi više od 2 miliona stranica pomoću kojih je moguće doseći više od 90% korisnika interneta. Isto tako, moguće je kreirati remarketing kampanje.

Display reklame mogu biti:

  • jpg
  • png
  • gif

Također, postoje i propisane dimenzije oglasa :

Dimenzije Google oglasa

 U slučaju display ili prikazivačkih oglasa prikazivanje oglasa može se aktivirati na osnovu:

  • Ključnih riječi ili fraza – oglasi će se prikazivati u okviru tekstova koji sadrže navedene ključne riječi ili fraze
  • Tema – oglasi će se prikazivati na web stranicama koje obrađuju određene teme
  • Odredišta (placements) – mogu se definirati web stranice i YouTube kanali na kojima će se oglasi prikazivati.

Što je remarketing?

Remarketing ili drugim nazivom retargeting je način na koji se omogućuje prikazivanje oglasa posjetiteljima koji su već posjetili web stranicu koja se oglašava. U situaciji kada posjetitelji napuste web stranicu bez konverzije aktivira se remarketing oglas koji služi za njihovo ponovno povezivanje sa web stranicom na način da se prikažu relevantni oglasi na različitim platformama i uređajima.

Brojne su prednosti ovog tipa oglasa, a neke od njih su brz doseg, fokusirano oglašavanje, doseg velikih razmjera, učinkovito određivanje cijene i jednostavna izrada oglasa.

„Načini remarketinga pomoću Google Adsa

Standardni remarketing: prikazujte oglase prethodnim posjetiteljima dok pregledavaju web-lokacije i aplikacije na prikazivačkoj mreži.

Dinamički remarketing: poboljšajte rezultate uz dinamički remarketing koji podiže remarketing na višu razinu pomoću oglasa koji uključuju proizvode ili usluge koje su korisnici pregledali na vašoj web-lokaciji.

Popisi za remarketing za oglase ciljane na pretraživačku mrežu: prikažite oglase dosadašnjim posjetiteljima dok pretražuju proizvode koji su im potrebni na Googleu nakon što napuste vašu web-lokaciju.

Remarketing videozapisa: prikažite oglase korisnicima koji su stupili u interakciju s vašim videozapisima ili YouTube kanalom dok upotrebljavaju YouTube i pregledavaju videozapise, web-lokacije i aplikacije na prikazivačkoj mreži.

Remarketing za popis korisnika: uz uparivanje klijenata prenesite popis podataka o kontaktima koje su vam dali klijenti. Kada su ti korisnici prijavljeni u Google, možete im prikazati oglase za sve Google proizvode.