Od 2000 godine, kada je Google Ads nastao razvijala se pretraživačka mreža i svi prihodi su dolazili od nje. 2005 godine Google proširuje svoju ponudu te omogućuje prikazivačku mrežu (engl. Display Network). Ova mreža sastoji se od više od 2 milijuna web lokacija, aplikacija i videozapisa na kojima se mogu prikazati oglasi. S obzirom na veličinu, ova mreža može doseći više od 90% korisnika Interneta. Kako Google u ponudi ima i Google Analytics svim kampanjama provedenim pomoću Google prikazivačke mreže mogu se vidjeti detalji o uspješnosti.
Gdje se oglasi mogu prikazivati na prikazivačkoj mreži?
Oglasi se mogu prikazivati na 3 različite vrste web lokacija:“
- web stranice Google AdSense izdavača, odnosno one web stranice koje su dopustile Googleu da na njima prikazuje svoje oglase,
- web stranice izdavača DoubleClick Ad Exchangea, odnosno tržištu namijenjenom kupovanju i prodaji oglašavanja gdje oglašivači licitiraju za display oglašavanje,
- Googleove web stranice kao što su Google Finance, Blogger i YouTube.“[1]
Kako se prikazivačka mreža sastoji od više od 2 milijuna web lokacija, ovi oglasi se prikazuju ovisno o vrsti ciljanja koja je odabrana prilikom izrade kampanje.
razne su opcije ciljanja, a neke od njih su:
- Korištenje ciljane grupe oglasa kako bi se oglasi prikazali točno određenim vrstama korisnika uz točno određeni sadržaj
- Mogućnost prikazivanja oglasa određenoj publici kao npr korisnicima koji su već posjetili Vašu web lokaciju („Remarketing“) ili korisnicima koji pretražuju određeni proizvod i velika je mogućnost da će ga kupiti,
- Moguće je prikazivati oglase različitoj demografskoj skupini,
- Ciljanje koje je fokusirano na određene trenutke u kojem je moguće navesti ključne riječi ili teme kako bi se oglas prikazao u kontekstu određene vrste sadržaja
- Bitna stavka kod ciljanja je i doseg, ako se ciljanje što preciznije odredi sužava se broj korisnika kojima će se oglas prikazati
- Postoji i mogućnost automatskog ciljanja, ako želite ciljanje koje se brzo i automatski optimizira Google- ovi sustavi će posao obaviti umjesto Vas
Kakvi mogu biti oglasi na prikazivačkoj mreži?
Kako je prikazivačka mreža i oglasi koji se objavljuju pomoću nje najpopularniji oblik oglašavanja u modernom svijetu, ona podrazumijeva korištenje brojnih formata, neki od njih su:
- Tekstualni oglasi – ovi oglasi imaju i još par podvrsta kakvi mogu biti, a to su responzivni, dinamični, standardni, nativni i slikovni formati. Najvažnija stavka ovih oglasa su riječi koje se koriste. Prijedlog je da se upiše i poziv na akciju (engl. CTA- call to action)
- Slikovni oglasi – mogu biti dinamični ili statični. Statični oglas se sastoji od samo jedne slike koja je najčešće u jpeg ili png formatu, a dinamični se sastoji od više slika koja se izmjenjuju i najčešće je u formatu gif.
- Animirani oglas – ovaj oblik oglasa podsjeća na crtić, a sastoji se od niza sličica koje se izmjenjuju te zbog toga daju dojam pokreta.
- Video oglas – najjednostavnije objašnjeno ovaj tip oglasa može se nazvati i kratki film, izgledom podsjeća na TV reklamu
- Wallpaper – drugim nazivima background ili skin, označava pozadinu web stranice te je prošireni oblik slikovnog ili animiranog oglasa.
- Expandable oglas – proširuje se nakon što se pokazivačem miša prijeđe preko njega ili ako se na njega klikne.
- Interstitial oglas (engl. Full Page Takeover)– oglas koji zauzima cijelu stranicu nakon što posjetitelj otvori web stranicu
- Pre-roll video – ova vrsta oglasa najčešće se koristi na YouTube-u, oglas se ne može isključiti te se mora pogledati prije nego se otvori željeni video
Na koji način se prikazuju oglasi?
U slučaju display ili prikazivačkih oglasa prikazivanje oglasa može se aktivirati na osnovu:
- Ključnih riječi ili fraza – oglasi će se prikazivati u okviru tekstova koji sadrže navedene ključne riječi ili fraze
- Tema – oglasi će se prikazivati na web stranicama koje obrađuju određene teme
- Odredišta (placements) – mogu se definirati web stranice i YouTube kanali na kojima će se oglasi prikazivati
Zašto je važno imati kvalitetan oglas?
Kako Google-ovi sustavi sve prate i ocjenjuju tako je i u ovom slučaju važno napraviti kvalitetan oglas za dobrobit Vaše stranice. Sustav prilikom provjeravanja određuje Quality score koji se sastoji od provjere relevantnosti (povezanosti između ključnih riječi i oglasa), rezultata oglasa (podatci kroz povijest sa Google Analytics-a kao što su CTR prosječna pozicija) i kvaliteta stranice za koju je objavljen oglas.
Objavljivanje oglasa se naplaćuje po principu da se za određenu poziciju na web stranici nudi „bid“. Bid označava maksimalnu cijenu koju ste spremni platiti za jedan klik u 1000 prikazivanja. Kako se većinom za istu stranicu kao i Vi natječe više oglašivača ocjena kvaliteta uveliko utječe. Ukoliko je kvaliteta Vašeg oglasa bolja od kvalitete oglasa konkurencije, Vi sa manjim bidom možete pobijediti i prikazati oglas po manjoj cijeni od konkurencije.