Ukoliko ste primijetili da nakon što se posjetili određenu web stranicu, oglas te stranice se počeo pojavljivati svuda po internetu, kao da Vas prati, primijetili ste remarketing oglas.
Što je to remarketing?
Remarketing je dio ponude Google Ads dio prikazivačke i pretraživačke mreže i način oglašavanja pomoću kojeg se oglasi prikazuju samo osobama koje su već bile na određenoj web stranici s ciljem poticanja daljnjeg kontakta i učvršćivanjem odluke o kupnji. Ovaj način oglašavanja ponovo prikazuje oglase unaprijed određenoj skupini. Atraktivni grafički oglasi mogu se prikazivati dok pregledavaju druge web lokacije ili pretražuju pojmove povezane sa Vašom ponudom. Kako se na ovaj način produbljuje povezanost sa prethodno pogledanom ponudom tako se povećava mogućnost izvršavanja kupnje ili prihvaćanje ponude
Koje su prednosti remarketinga?
Remarketing može biti dio strategija oglašavanja za svaku ponudu koju Vaša stranica ima, bez obzira da li je cilj povećanje prodaje, broja registracija ili svijesti o robnoj marki. Brojne su prednosti korištenja Google AdWords remarketinga, a neke od njih su:
- Brz doseg odnosno tempirano ciljanje – najvažnija prednost je prikazivanje oglasa posjetiteljima koji su prethodno stupili u interakciju sa Vašom web lokacijom na način da im se oglasi prikazuju kad pretražuju nešto drugo
- Fokusirano oglašavanje – moguće je izraditi liste za oglašavanje za posebne slučajeve kao npr što je lista korisnika koji su dodali nešto u košaricu, ali nisu izvršili transakciju,
- Doseg velikih razmjera – još jedna prednost koju omogućuje prikazivačka mreža, moguće je doseći korisnike dok pregledavaju preko dva milijuna stranica na različitim uređajima,
- Jednostavna izrada oglasa – izrada oglasa pomoću Google Ads-a izrazito je jednostavna, moguće je i besplatno izraditi oglas pomoću Galerije oglasa
- Statistika kampanje – kako Google Ads ima u ponudi i Google Analytics moguće je pregledavati izvješća o izvedbi kampanje, mjestima gdje se oglas prikazuje i cijeni koja se plaća za njih
Koji su načini remarketinga?
Standardni: osnovni način remarketinga pomoću kojeg se oglasi prikazuju prethodnim posjetiteljima dok pregledavaju web-lokacije i aplikacije na prikazivačkoj mreži.
Dinamički: ovaj način remarketinga podiže remarketing na višu razinu pomoću oglasa koji uključuju proizvode ili usluge koje su korisnici pregledali na vašoj web-lokaciji.
Popisi za remarketing za oglase ciljane na pretraživačku mrežu: pomoću popisa za oglase, oni se prikazuju dosadašnjim posjetiteljima dok pretražuju proizvode koji su im potrebni na Googleu nakon što su napustili Vašu web lokaciju
Remarketing videozapisa: oglasi se prikazuju korisnicima koji su stupili u interakciju s vašim videozapisima ili YouTube kanalom dok upotrebljavaju YouTube i pregledavaju videozapise, web-lokacije i aplikacije na prikazivačkoj mreži.
Remarketing za popis korisnika: na ovaj način se uz uparivanje klijenata prenosi popis podataka o kontaktima koje su dali klijenti. Kada su ti korisnici prijavljeni u Google, moguće im je prikazati oglase za sve Google proizvode.
Kako funkcionira remarketing?
Najčešće funkcionira na način da se dio koda, odnosno pixel, postavi na web stranicu kako bi skupljao podatke o posjetiteljima web stranice. Dok korisnici posjećuju web stranicu oni najčešće prihvate Cookies, odnosno Kolačiće te nakon toga budu spremljeni u Popis korisnika. Taj isti Popis omogućuje da se posjetitelju prikažu relevantni oglasi te da ga se podsjeti na Vašu web lokaciju na kojoj nije izvršio transakciju ili određenu radnju.
Što su to Popisi za remarketing?
Popis za remarketing može se nazvati i lista zabilježenih posjetitelja web lokacije ili korisnika aplikacije u određenom vremenu. U koracima izrade kampanje i oglasa određuju se pravila za dodavanje korisnika na listu i određuje se trajanje članstva korisnika na popisu.
Kada korisnik posjeti web stranicu koja sadrži dio koda on automatski nakon par sekundi bude dodan na popis i sa vremenskom oznakom je određeno koliko dugo će mu se oglas prikazivati. Svaki novi dolazak na web stranicu ažurira vremensku oznaku u trajanju koje je specificirano u sklopu kampanje. Isto tako, moguće je da korisnici budu dodani u više popisa za remarketing ako posjete više različitih stranica na istoj web lokaciji.