Ključne riječi – temelj SEO strategije
Bez dobro definirane Strategije ključne riječi nemoguće je zamisliti web stranicu, blog, digitalne oglase i sve vezano za digitalni marketing. Ustvari Stretegija ključnih riječi daje nam smjernice za kompletan sadržaj web-a, bloga i ostalih dijelova naše web stranice ili internet trgovine. Izrada weba ili pisanje bloga bez strategije je kao traženje igle u plastu sijena.
Što su ključne riječi?
Ključne riječi su jedna riječ ili više riječi (fraza) putem kojih želimo da našu web stranicu pronađu korisnici koji pretražuju tražilice na internetu.
Jednostavnije i konkretnije objašnjeno, sve one riječi ili fraze koje korisnik upiše u tražilicu prilikom pretrage. Kako bismo još jednostavnije prikazali značenje navest ćemo primjer.
Imaginarni Marko iz Zagreba je zainteresiran za kupnju laptopa te se je odlučio na pretragu pomoću tražilice Google. Prilikom pretrage upisao je „prodaja laptopa“ , „prodaja laptopa Zagreb“, „prodaja laptopa online“. Upravo te fraze označavaju ključne riječi koje web stranice navode i natječu se pomoću njih za prvo mjesto na tražilici.
Vrste ključnih riječi?
Važno je razlikovati pojmove ključna riječ (engl. keyword), ključna fraza (engl. keyphrase) i long tail ključne riječi.
Ključna riječ
označava najčešće samo jednu riječ koja opisuje sadržaj na stranici ili proizvod/uslugu za koja se oglašava. Primjeri su jednostavne riječi tipa laptop, obuća, prozori, televizor.
Ključna fraza
nastaje kombinacijom ključnih riječi od kojih se stvaraju fraze koje još specifičnije opisuju sadržaj koji se nalazi na web stranici. Kao primjere možemo navesti toshiba laptop, ženska obuća, drveni prozori, lcd televizor.
Long tail ključne riječi
nastaju kombiniranjem više od 3 riječi koje su važne za određeno područje, proizvod / uslugu ili sadržaj na stranici. S obzirom da ove riječi su preciznije karakterizira ih postojanje specifične ciljne skupine, manji broj pretraga na tražilici i puno manja konkurencija. Primjeri su prodaja toshiba laptopa u zagrebu, prodaja ženske obuće s petom, drveni prozori po mjeri, lcd full hd televizori akcija.
Koje su karakteristike ključnih riječi?
Najčešće se navode 3 glavne karakteristike koje su mjesečni broj pretraživanja, konkurentnost i cijena po kliku za ključnu riječ. Mjesečni broj pretraživanja je jedna od najvažnijih karakteristika, ukoliko se dobro izvede optimizacija u skladu sa ključnim riječima koje imaju veliki broj pretraživanja, rezultat će se vidjeti u većem broju posjeta i boljem rangiranju na tražilici. Važno je provjeriti i konkurentnost, ukoliko je konkurencija velika, teže će biti ostvariti rezultate. Cijena po kliku za ključnu riječ važna je ukoliko se koristi Google Ads, odnosno plaćeni oglasi putem Google-a. Pomoću nje predviđa se budžet i okvirna cijena po kliku. Prije objavljivanja oglasa, bitno je provjeriti da li će se pomoću njih ostvariti prihod.
Kako odrediti ključne riječi?
Prilikom istraživanja i određivanja, prvenstveno je potrebno razmisliti i logički zaključiti što bi i sami upisali u tražilicu da se nalazimo na mjestu korisnika. Provjeru odabranih riječi, fraza ili long tail ključnih riječi jednostavno možemo istražiti tako što ih upišemo u tražilicu. Iako je Google najpopularnija tražilica, ne smije se ograničiti samo na njega već je potrebno provjeriti rezultate i na ostalim web tražilicama. Isto tako, prilikom pretrage bitno je upisati riječi uz korištenje navodnika, u tom slučaju Google će prikazati stranice koje sadrže iste kombinacije riječi, bez navodnika dobili bi rezultate koji se široko podudaraju. Na taj način može se zaključiti kolika je konkurencija za odabrane riječi dok bez navodnika bi dobili rezultate koji sadrže samo jednu od riječi ili možda obje, ali procjena konkurencije ne bi bila relevantna.
Isto tako postoje brojni besplatni alati pomoću kojih je moguće jednostavnije dobiti rezultate istraživanja, neki od njih su :
Google Keyword Planner
Predstavlja najkorisniji alat ako je Google primarna tražilica na kojoj se želite rangirati. Pomoću opcije ‘exact’ prikazuje se točan broj mjesečnih pretraga za uneseni upit.
Google Trends
Odličan alat za vizualiziranje popularnosti određene ključne riječi. Pomoću njega moguće je i prikazati trendove najviše pretraživanih pojmova te istraživanja o predviđanju popularnosti određene riječi ili fraze u budućnosti.
Keyword Tool
Jednostavan alat pomoću kojeg nakon što unesete temu, lokaciju i jezik generira više od 750 rezultata. Ovaj alat, osim za Google generira rezultate i za YouTube, Bing, Amazon, eBay i App Store
Gdje koristiti ključne riječi?
SEO optimizacija zahtjeva postavljanje ključnih riječi na točno određenu lokaciju kako bi poboljšanje rezultate. Važno je da budu unesene u :
Meta tag
označava opis stranice, dužine do 155 znakova. Iako umetnute u meta tag ne utječu na položaj u rangiranju, preporučljivo ih je uključiti kako bi bile istaknute. Zanimljiv i relevantan opis zasigurno osigurava veći broj klikova.
Title Tag
je HTML element i još jedna je stavka koji korisnici vide kada pretražuju određeni pojam. On predstavlja naslov, odnosno ime web mjesta, veličine do 55 znakova.
Naslovi – H1, H2, H3, …
imaju ulogu podnaslova i unose pomoću html-a u okviru <body> taga određene web stranice. Razlikuju se po važnosti te h1 tag je tag najvećeg značaja. On označava naslov i ima najveći utjecaj na SEO. Isto tako, h1 tag na stranici može biti samo jedan, dok h2-h6 može biti više.
Izvještavanje o SEO optimizaciji
Ako ne radite mjerenja svakog pojedinog koraka SEO optimizacije ne možete poboljšati web stranicu. Rangiranje pojedinih ključnih riječi je velika mjera za SEO. Više ključnih riječi koje rangiraju više je promate na vašoj web stranici, zar ne? Ali, izvještavanje samo o ključnim riječima ne prikazuje cijelu sliku zašto je SEO važan za tvrtku. Kako mjeriti SEO i sa kojim alatom? Srećom, najvažniji i najbolji alati za mjerenje SEO su besplatni i vjerojatno su već instalirani na vašoj web stranici – Google Analytics i Google Search Console!