Backlink

Backlink

Backlink ili povratni link nazivi su za linkove koji jednu web stranicu povezuju sa drugom.  To su poveznice koje se nalaze na web stranici i kada ih korisnik klikne, preusmjerava se na drugu web stranicu. Backlinkovi su važni jer pomažu pretraživačima da utvrde važnost i kvalitetu web stranice.

Backlinkovi također mogu pomoći u poboljšanju pozicije web stranice u rezultatima pretraživanja, jer pretraživači vjeruju da web stranice koje imaju mnogo kvalitetnih backlinkova vjerojatno sadrže relevantne i korisne informacije za korisnike. Prema modernoj teoriji optimizacije, skoro 75% vrijednosti web stranice čine backlinkovi. Međutim, važno je imati na umu da neke vrste backlinkova mogu biti neprirodne ili neprihvatljive za pretraživače i mogu dovesti do lošijih rezultata u rezultatima pretraživanja ili čak do kažnjavanja web stranice.

Zašto su backlinkovi bitni?

Prilikom provođenja offsite SEO optimizacije, optimizacije koja nije povezana sa onime što se nalazi na web stranici, backlinkovi čine važnu stavku. Oni znatno utječu na položaj web stranice na tražilici, a bolji položaj na tražilici donosi i više posjetitelja, više posjetitelja znači i više potencijalnih klijenata. Algoritmi tražilice prepoznaju web stranicu sa velikim brojem povratnih linkova te je označavaju kao stranicu sa kvalitetnim sadržajem. Također, backlinkovi utječu i na samu relevantnost stranice kao i na autoritet. Iako je dobro imati veliki broj backlinkova još važnija je kvaliteta i vrijednost tih linkova.

Kako ostvariti kvalitetne backlinkove?

Dakle, ako želite poboljšati poziciju svoje web stranice u rezultatima pretraživanja, jedan od načina je da steknete kvalitetne backlinkove. To se može postići različitim načinima, poput:

  1. Stvarajte kvalitetan i relevantan sadržaj: Ako imate dobar sadržaj na svojoj web stranici, drugi će webmasteri vjerojatno biti više skloni da vežu svoje web stranice s vašom.
  2. Surađujte s drugim web stranicama: Možete se dogovoriti s drugim web stranicama da postave poveznicu na vašu web stranicu u zamjenu za postavljanje poveznice na njihovu web stranicu.
  3. Gostujte na drugim web stranicama: Možete pisati članke za druge web stranice u zamjenu za postavljanje poveznice na vašu web stranicu u autorskom potpisu.
  4. Koristite društvene mreže: Ako imate prisutnost na društvenim mrežama, možete podijeliti svoj sadržaj i poveznice s vaše web stranice s drugim korisnicima i time stvoriti backlinkove.
  5. Kontaktirajte webmastera: Ako primijetite da neka web stranica veže svoju web stranicu s vašom bez vašeg znanja ili odobrenja, možete kontaktirati webmastera i zamoliti ga da ukloni poveznicu.
  6. Kontrolirajte svoj sadržaj: Ako imate sadržaj na svojoj web stranici koji se često kopira i objavljuje na drugim web stranicama bez vašeg odobrenja, možete koristiti alate za praćenje autorskih prava kao što su Google Alerts ili Copyscape da biste pratili takve slučajeve i zamolili webmastera da uklone poveznicu ili da se počnu odnositi prema vašem sadržaju pošteno.

Kao što sam spomenuo, važno je imati na umu da neke vrste backlinkova mogu biti neprirodne ili neprihvatljive za pretraživače i mogu dovesti do lošijih rezultata u rezultatima pretraživanja ili čak do kažnjavanja web stranice. Stoga je važno da se fokusirate na stjecanje kvalitetnih backlinkova s relevantnih i autoritativnih web stranica.

Razni su savjeti kako ostvariti kvalitetne povratne linkove, ali kao što je već navedeno sadržaj nosi najveću vrijednost. Npr. pisanje članaka na stranicama koje se bave obrazovanjem ili vladinim stranicama donosi link koji je u očima tražilice vrjedniji nego link sa neke sumnjive stranice koja se nalazi na sedmoj stranici prilikom pretrage. Isto tako, pisanje članaka za stranice koje su relevantne našoj donosi veću vrijednost linka nego backlink na prijateljevu stranicu koja se bavi različitom profesijom. Promocijom na društvenim mrežama, naravno sa kvalitetnim sadržajem moguće je ostvariti dijeljenje sadržaja koji će na kraju donesti backlinkove. Tekst poveznice (engl. anchor text), tekst koji se koristi kao link, trebao bi imati ključne riječi Vaše stranice kako bi ga tražilice prepoznale kao kvalitetan link.

Govoreći o tražilicama, konkretno o Google-u, bitno je napomenuti „Page rank“. „Page rank“ je algoritam za analizu linkova, raspona od 1-10. Stranica koja ima velik broj povratnih linkova povezujući se drugom stranicom povećava svoj rang, ali ga i prijenosi dalje na drugu stranicu pa tako i njoj povećava rang. Vrijednost povezivanja sa stranicom koja ima visoki rang, donosi i veću vrijednost backlinka. Što znači da povezivanje sa stranicom koja ima PR 2 ne pridonosi boljem PR stranice.

Da bi ste poboljšali poziciju svoje web stranice u rezultatima pretraživanja, važno je da se fokusirate na kvalitetu svojih backlinkova. To uključuje:

  1. Stjecanje backlinkova s relevantnih i autoritativnih web stranica: Kvalitetni backlinkovi su oni koje dolaze s relevantnih i autoritativnih web stranica. To su web stranice koje su poznate i cijenjene u svojoj industriji i koje imaju dobar reputaciju s pretraživačima. Takvi backlinkovi mogu pomoći u poboljšanju pozicije web stranice u rezultatima pretraživanja jer pretraživači vjeruju da web stranice s kojima su povezane vjerojatno sadrže kvalitetan i relevantan sadržaj.

  2. Izbjegavajte neprirodne ili neprihvatljive backlinkove: Neprirodni ili neprihvatljivi backlinkovi su oni koji se stvaraju neprirodno ili neprihvatljivim metodama, poput korištenja takozvanih “crnih kapa” taktika ili plaćanja drugim web stranicama za postavljanje poveznica. Takvi backlinkovi mogu dovesti do kažnjavanja web stranice od strane pretraživača i dovesti do lošijih rezultata u rezultatima pretraživanja.

  3. Promijenite svoju strategiju ako je potrebno: Ako primijetite da se pozicija vaše web stranice ne poboljšava, važno je da analizirate svoju strategiju i da razmotrite promjene koje biste mogli napraviti. To može uključivati stvaranje novog sadržaja, suradnju s drugim web stranicama ili poboljšanje postojećeg sadržaja.

  4. Koristite alate za upravljanje backlinkovima: Alati za upravljanje backlinkovima, poput Ahrefs, mogu vam pomoći da pratite backlinkove na vašoj web stranici i da ih usporedite s onima vaše konkurencije, kao i da pronađete nove prilike za stjecanje

Kako izbjeći penale ili izbacivanje sa tražilice?

Kada govorimo o Google tražilici, u usporedni sa ostalim tražilicama njena popularnost iznosi 87%, važno je znati koje stavke Google prati vezane za backlinkove i ne podržava.

Google ne podržava kupovinu linkova, točnije ne podržava novčanu naknadu u zamjenu za povratni link na stranici. Ne zabranjuje reklame i oglašavanje na tuđoj stranici, ali zabranjuje linkove koji prenose PG. Korištenje bannera ili tekstualnog linka je dopušteno, ali je potrebno u html kod navesti rel=“nofollow“ tag kako se nebi prenosio PG stranice.

Govoreći o blogerima, Google je zabranio zamjenu linkova za robu. Znači, zabranjene su sve ocjene i preporuke proizvoda, ukoliko su one nastale samo kako bi se stvorio povratni link, a proizvodi dobili besplatno. Iako teško je zaključiti na koji način Google kontrolira i prepoznaje ovu situaciju, no ukoliko prati trend objava određenih blogera i proizvođača moguće je zaključiti način poslovanja. U ovom slučaju također je moguće koristiti rel=“nofollow“ tag i izbjeći sve moguće nesuglasice sa Google-om.

Također, ne podržava ni razmjenu linkova ni takozvane „farme linkova“. Prije par godina, farme linkova su bile popularne i za malu cijenu omogućavale velik broj linkova no danas se takvi načini stjecanja povratnih linkova lako otkriju te nakon toga slijede penali ili izbacivanje sa tražilice.

Automatsko postavljanje komentara sa linkom na razne blogove, forume i ostale stranice koji imaju opciju ostavljanja komentara smatra se spam sadržajem koji nema nikakvu vrijednost osim ostavljanje linka.

Automatski kreirane stranice koje nastaju kada se pomoću alata izmjeni tekst korištenjem sinonima ili promjenom riječi u rečenici te stvore razne stranice sa praktički istim sadržajem. Tražilica neće automatski prepoznati takve stranice te ju zbog kopiranog sadržaja odbaciti.

Primjer iz prakse

Da bi pojedina ključna riječ ili stranica dobila na autoritetu i samim tim došla na sam vrh tražilice za pojedinu zemlju od velike važnosti je da ta stranica dobije backlink sa autoritativne stranice i da ključna riječ bude dobro linkana. Naprimjer kada smo radili na što boljem rangiranju ključne riječi kontroling akademija vodili smo računa da linkovi koji dolaze na stranicu budu iz niše koja je slična domeni na kojoj se nalazi stranica, te smo objavili novosti iz sfere kontrolinga na financijskim portalima u Hrvatskoj. Na taj način smo promovirali URL na kojem se nalazi master ili glavna ključne riječ kontroling akademija.

O autoru

Davor Prpić

CEO - Digitalni asistent - Agencija za digitalni marketing i tvrtke Inteligentna kuća d.o.o. SEO optimizacija web stranice i web shop-a primaran je fokus tvrtke Digitalni asistent. Uz SEO optimizaciju i Google oglašavanje, Facebook i Instagram oglašavanje, te izrada web stranica i internet trgovina područja su djelovanja agencije. Uz vođenje agencije Davor Prpić sudjeluje u vođenju edukacija iz područja SEO optimizacije, Google analitike i Google oglašavanja,

Ostali blogovi

Izrada web stranica- od ideje do lansiranja

Izrada web stranica- od ideje do lansiranja

SadržajDizajn web straniceAlati za izradu web straniceZašto izabrati wordpress za izradu web stranice?Cijena izrade web straniceSEO optimizacija web stranice za pretraživačeIzbor i registracija domeneŠto nakon registracije domene? Izbor hostinga?Kako postaviti web...