Nazovite nas: (+385) 91 910 8695 info@digitalni-asistent.hr

Backlink ili povratni link nazivi su za linkove koji jednu web stranicu povezuju sa drugom. Prema modernoj teoriji optimizacije, skoro 75% vrijednosti web stranice čine backlinkovi.

Zašto su backlinkovi bitni?

Prilikom provođenja offsite SEO optimizacije, optimizacije koja nije povezana sa onime što se nalazi na web stranici, backlinkovi čine važnu stavku. Oni znatno utječu na položaj web stranice na tražilici, a bolji položaj na tražilici donosi i više posjetitelja, više posjetitelja znači i više potencijalnih klijenata. Algoritmi tražilice prepoznaju web stranicu sa velikim brojem povratnih linkova te je označavaju kao stranicu sa kvalitetnim sadržajem. Također, backlinkovi utječu i na samu relevantnost stranice kao i na autoritet. Iako je dobro imati veliki broj backlinkova još važnija je kvaliteta i vrijednost tih linkova.

Backlink SEO

Kako ostvariti kvalitetne backlinkove?

3 su moguća načina za ostvarenje backlinkova:

  • „prirodni“ označavaju poveznice dobivene prirodno od drugih web stranica. Kako bi ih uspjeli ostvariti najvažnija stavka je sadržaj, ukoliko stranica ima kvalitetan sadržaj veća je mogućnost da će neka druga stranica htjeti postaviti poveznicu na sadržaj.
  • Ručno „outreach“ ostvarivanje poveznica nastaje na način da se šalju mail-ovi blogerima, raznim relevantnim tvrtkama, koristeći se sidrenim tekstom i poveznicama u sadržaju. Obično, prilikom pisanja email-a navode prijedlozi se zašto bi povratni linkovi mogli koristiti i jednoj i drugoj stranici.
  • Samoizrađeni ili neurednički linkovi nose najmanju vrijednost i nastaju kroz pisanje komentara sa linkom na forumima, blog komentare i otvaranje korisnički računa na raznim web stranicama. Iako nose najmanju vrijednost, u većoj količini ipak ostvaraju veću vrijednost koja utječe na rangiranje stranice na tražilici.

Razni su savjeti kako ostvariti kvalitetne povratne linkove, ali kao što je već navedeno sadržaj nosi najveću vrijednost. Npr. pisanje članaka na stranicama koje se bave obrazovanjem ili vladinim stranicama donosi link koji je u očima tražilice vrjedniji nego link sa neke sumnjive stranice koja se nalazi na sedmoj stranici prilikom pretrage. Isto tako, pisanje članaka za stranice koje su relevantne našoj donosi veću vrijednost linka nego backlink na prijateljevu stranicu koja se bavi različitom profesijom. Promocijom na društvenim mrežama, naravno sa kvalitetnim sadržajem moguće je ostvariti dijeljenje sadržaja koji će na kraju donesti backlinkove. Tekst poveznice (engl. anchor text), tekst koji se koristi kao link, trebao bi imati ključne riječi Vaše stranice kako bi ga tražilice prepoznale kao kvalitetan link.

Govoreći o tražilicama, konkretno o Google-u, bitno je napomenuti „Page rank“. „Page rank“ je algoritam za analizu linkova, raspona od 1-10. Stranica koja ima velik broj povratnih linkova povezujući se drugom stranicom povećava svoj rang, ali ga i prijenosi dalje na drugu stranicu pa tako i njoj povećava rang. Vrijednost povezivanja sa stranicom koja ima visoki rang, donosi i veću vrijednost backlinka. Što znači da povezivanje sa stranicom koja ima PR 2 ne pridonosi boljem PR stranice.

Kako izbjeći penale ili izbacivanje sa tražilice?

Kada govorimo o Google tražilici, u usporedni sa ostalim tražilicama njena popularnost iznosi 87%, važno je znati koje stavke Google prati vezane za backlinkove i ne podržava.

Google ne podržava kupovinu linkova, točnije ne podržava novčanu naknadu u zamjenu za povratni link na stranici. Ne zabranjuje reklame i oglašavanje na tuđoj stranici, ali zabranjuje linkove koji prenose PG. Korištenje bannera ili tekstualnog linka je dopušteno, ali je potrebno u html kod navesti rel=“nofollow“ tag kako se nebi prenosio PG stranice.

Govoreći o blogerima, Google je zabranio zamjenu linkova za robu. Znači, zabranjene su sve ocjene i preporuke proizvoda, ukoliko su one nastale samo kako bi se stvorio povratni link, a proizvodi dobili besplatno. Iako teško je zaključiti na koji način Google kontrolira i prepoznaje ovu situaciju, no ukoliko prati trend objava određenih blogera i proizvođača moguće je zaključiti način poslovanja. U ovom slučaju također je moguće koristiti rel=“nofollow“ tag i izbjeći sve moguće nesuglasice sa Google-om.

Također, ne podržava ni razmjenu linkova ni takozvane „farme linkova“. Prije par godina, farme linkova su bile popularne i za malu cijenu omogućavale velik broj linkova no danas se takvi načini stjecanja povratnih linkova lako otkriju te nakon toga slijede penali ili izbacivanje sa tražilice.

Automatsko postavljanje komentara sa linkom na razne blogove, forume i ostale stranice koji imaju opciju ostavljanja komentara smatra se spam sadržajem koji nema nikakvu vrijednost osim ostavljanje linka.

Automatski kreirane stranice koje nastaju kada se pomoću alata izmjeni tekst korištenjem sinonima ili promjenom riječi u rečenici te stvore razne stranice sa praktički istim sadržajem. Tražilica neće automatski prepoznati takve stranice te ju zbog kopiranog sadržaja odbaciti.