Web stranica tvrtke je vrlo lojalan i radišan zaposlenik koji radi 24 sata na dan 365 dana u godini. Iako ne prestaje raditi mnogi manageri ili vlasnici firmi ne pridaju mu na važnosti. Potencijalni klijenti mogu doći do web stranice tvrtke na razne načine a najpoznatiji su Google oglasi, oglasi na društvenim mrežama, objave na društvenim mrežama, putem preporuka sa npr. web portala, direktno utipkavajući ime Vašeg weba u browser te na jedan od najpoznatijih načina putem SEO optimizacije 

Iako je poznato da su klijenti koji dolaze putem organskog prometa ili SEO optimizacije najlojalniji kupci i potencijalni kupci koji najčešće kupuju proizvod ili uslugu nevjerojatna je činjenica da se upravo o tom kanalu vodi u Hrvatskoj vrlo mala briga. Možda je to iz razloga jer je to najkompleksniji kanal koji zahtjeva ogromno znanje i kontinuirani rad. Ali kada se krene u pravcu SEO optimizacije rezultati koji donosi taj kanal su nevjerojatni i dugoročni.

Zašto da radim SEO kad imam Google oglase?

Odgovor na ovo pitanje je jednostavan jer ukoliko se oslonite samo na oglašavanje tada dolazak potencijalnih klijenata ovisi samo o uplati za oglase. Kada prestanete sa oglašavanjem osjetit ćete ogroman pad posjeta Vaše web stranice a samim time i pad prihoda. Također ukoliko se oglašavate putem Google-a i nemate dobro podešen SEO tada plaćate veću cijenu oglašavanja nego da ste stranicu podesili prema SEO standardu. U onom u čemu je SEO daleko nadmoćniji nad drugim kanalima dolaska na web je da je dugoročan- Kada se jednom sa pojedinom ključnom riječi dođe u vrh tražilice i web je postavljen prema SEO principima tada je osiguran dugoročan dolazak potencijalnih klijenata na Vašu stranicu bez da morate plaćati svaki klik.

Kako da podesim stranicu prema SEO principu?

Google rangira Vašu stranicu prema Više od 200 algoritama stoga jako dobro morate znati što radite jer ako niste sigurni i nemate dovoljno znanja može doći do suprotnog učinka od očekivanog. Ukratko SEO možemo podijeliti na on-site ili tehničko podešavanje web stranice i off-site ili dobivanje autoriteta stanice. Prema istraživanjima u Hrvatskoj više od 70% web stranica nema dobro postavljen temelj SEO-a. Ne da nema podešen web prema 200-tinjak SEO pravila nego nema podešene najosnovnijie stvari a to su:  ispravno podešeni naslovi na stranicama (H1, H2, …), ispravno podešene META naslove i META opise, ispravno podešen jezik stranice, postavljena robots.txt datoteka, povezivanje web stranice sa besplatnim i najbitnijim SEO alatom Google Search Console-om, ….

Prije izrade ili redizajna web stranice neophodno je dobro isplanirati sve stranice na webu i imati u vidu sa se svaka web stranica kandidira za pojedinu ključnu riječ. Paralelno sa izradom sheme web stranice vrlo je bitan i izrada dva dokumenta a to su Strategija ključnih riječi i Analiza konkurenata na osnovu ključnih riječi. Mnoge Hrvatske web stranice nemaju jedan od najjačih aduta SEO optimizacije a to je blog. Pišući blog o nekoj temi koju dobro poznajete i ekspert ste u toj temi kod kupca ćete svakako steći povjerenje kao i kod Google-a, te će ključne riječi za koje se rangirate pišući blog vrlo brzo naći put do vrha tražilice. Tako da je prije pisanja bloga neophodno točno znati koje ključne riječi hoćemo promovirati, koliko blog treba sadržavati riječi da bi bio relevantan, te druge SEO tehničke pojedinosti za blogove.

Kada smo jednom naš web tehnički podesili prema SEO principima preostaje nam off-site SEO ili dobivanje autoriteta stranice. Da bi naša stranica bila relevantnija ili ozbiljnija u očima Google-a neophodno je imati zanimljiv i jedinstven sadržaj. Uz sadržaj bitno je i da nas druge web stranice prepoznaju kao autoritet za pojedine teme te da svojeg web-a „linkaju“ na našu stranicu. To linkanje sa vanjske stranice na našu web stranicu se zove backlink. Što stranica sa većim autoritetom i iz naše poslovne niše linka na nas naš tada autoritet domene i pojedine stranice raste, a samim time pojedine ključne riječi dolaze pri vrh tražilice. Na taj način sve više i više potencijalnih kupaca dolazi do naše web stranice, a samim time i prihod naše tvrtke raste i raste.

Kako doći na prvo mjesto na Google tražilici?

Mnoge poduzetnike more brige kako da web stranica dođe na prvo mjesto na Google tražilici sa najbitnijim ključnim riječima za poslovanje jer na taj način prihod tvrtke dramatično raste. Kao što je poznato SEO optimizacija dugoročno donosi posjetioce na web a samim time i dugoročne i planirane prihode. Kako optimizirati stranicu pokušat ćemo objasniti u 5 točaka:
1.) Analizirati da li je sadašnja stranica SEO optimizirana
2.) Ako je SEO optimizirana odličan start a ako nije onda treba tehnički „posložiti“ web stranicu prema SEO pravilima
3.) Pridržavati se Strategije ključnih riječi ili ako je nemate obavezno izraditi
4.) Analizirati konkurente prema ključnim riječima, backlinkovima, reffering domenama, PPC oglašavanjima, objavama na društvenim mrežama, ….
5.) Sadržaj, sadržaj, sadržaj – jedinstven i kvalitetan. Naravno i dobro SEO optimiziran. Kod ove točke blog je kralj koji Vam otvara vrata vrha tražilice

Zašto moram biti na vrhu Google tražilice?

Najbolje da odgovor da statistika:
1.) 76% ljudi ignorira plaćene oglase na tražilici
2.) 75% ljudi nikada ne odlazi na 2 stranicu Google tražilice
3.) 52% ljudi klikne na 1, 2 ili 3 mjesto na tražilici
4.) 91% Internet stranica ne dobiva nikakav promet putem Google tražilica jer nema podešen SEO

Napravili smo opsežnu analizu 100-tinjak web stranica hrvatskih tvrtki od small do medium business-a. Rezultati provedene analize su nisu ohrabrujući za hrvatske tvrtke. Naime 76% web stranica nisu SEO optimizirani. Zbog banalnosti kao što je da nije postavljen SSL cerifikat, nepostojanje META opisa i ALT opisa za slike. Neki site-ovi nemaju postavljenu robotics txt-a, xml sitemap-a, schema.org-a. Neki site-ovi uopće ne polažu brigu o izboru ključnih riječi i rasporedu naslova (H1, H2, …) Također 27% analiziranih site-ova nema povezan Google Analytics sa siteom što je nevjerojatan podatak jer je alat besplatan i jako nam pomaže pri radu.

Prije 2-3 mjeseca radili smo i anketu na uzorku od 70 tvrtki u Hrvatskoj. Od malih poslovnih korisnika do velikih tvrtki sa više od 100 zaposlenih. U anketi smo postavili samo jedno pitanje a to je Da li je Vaša tvrtaka prilikom izrade web stranice ili bloga radila Strategiju ključnih riječi?

Rezultat je zabrinjavajući jer 67% anketiranih tvrtki nije izradilo Strategiju ključnih riječi prilikom izrade web stranice ili prilikom pisanja bloga. Strategija ključnih riječi je temelj digitalnog marketinga jer određuje riječi ili fraze po kojim želimo da nas naši korisnici pronađu na tražilici.
Ako nismo odredili ključne riječi prilikom izrade weba ili bloga, sigurno ni web niti blog nismo SEO prilagodili za ključne riječi i pronalazak našeg web od strane korisnika.

Gore navedeni rezultati istraživanja su poražavajući jer dolazi se do zaključka da hrvatske tvrtke ne brinu o prometu putem pretraživača na web stranici nego ili web stranicu imaju zato jer „moraju“ imati i služi im kao vizitka ili idu puno skupljim smjerom a to je oglašavanje.

Proces SEO optimizacije ne donosi rezultate preko noći nego je SEO optimizacija proces koji prve rezultate nosi nakon 5-8 mjeseci rada, a nakon toga taj proces ne završava nego i dalje moramo kontinuirano brinuti oko SEO našeg weba. Skoro pa SEO optimizaciju možemo usporediti sa mršavljenjem tj. dijetom. Nema rezultata preko noći i promjena prehrambenih navika je neophodna i cjeloživotna. Kao i u svakoj djelatnosti postoje pokušaji pojedinaca za dobiju rezultate preko noći i da „prevare“ Google. Ti pokušaji se nazivaju Black Hat SEO i osuđeni su na propast. Jer u Google-u rade top mozgovi ove industrije i borba pojedinaca sa tim sustavom je juriš praćkom na najmoderniju tehniku. Nemate šanse.

Zato je je jedini način dolaska na prvo mjesto Google-a fokusirani rad na SEO optimizaciji koji donosi kvalitetan promet na stranicu koji u konačnici vlasniku tvrtke donosi dugoročan i predvidljiv prihod.