Nazovite nas: (+385) 91 910 8695 info@digitalni-asistent.hr

Grupa web-lokacija povezanih s pretraživanjem na kojima se mogu prikazivati vaši oglasi. Kada oglašavate na pretraživačkoj mreži, vaš se oglas može prikazati pored rezultata pretraživanja, na drugim Googleovim web-lokacijama kao što su Karte, Shopping i Google slike i na web-lokacijama Googleovih partnera na pretraživačkoj mreži. Pretraživačka mreža dio je Google mreže koja obuhvaća sve web-stranice i aplikacije na kojima se mogu prikazivati oglasi.

Prilikom kreiranja oglasa za pretraživačku mrežu, potrebno je kreirati i pretraživačku kampanju. Kada se kreira kampanja potrebno je odrediti ključne riječi zbog kojih će se oglasi prikazivati. Postoje 3 moguće vrste ključnih riječi za odabir:

  • Broad match – najšire moguće podudaranje, reklama se prikazuje i kad se utipka riječ sa znakovnim pogreškama, sinonimima ili frazama koje sadrže tu ključnu riječ
  • Phrase match – reklama se prikazuje ukoliko netko utipka ključnu frazu, bez obzira na raspored riječi, upisuju se pod navodnicima
  • Exact match – reklama se prikazuje samo ako se upiše ključna riječ ili fraza koja je ista onoj koja je navedena prilikom kreiranja oglas

Gdje se oglasi za pretraživačku mrežu mogu pokazati?

Oglasi namijenjeni pretraživačkoj mreži mogu se prikazati na web lokacijama na Google pretraživanju. Odnosno, mogu se prikazati iznad ili ispod rezultata pretraživanja, pored, iznad ili ispod rezultata pretraživanja na Google Play aplikaciji, Google kartama i aplikaciji Karte, Google slikama i Google Shoppingu. 

Isto tako, oglasi se mogu prikazati na Google-ovim partnerima na pretraživačkoj mreži. U tom slučaju, oglasi se prikazuju uz rezultate pretraživanja na web – lokacijama Google-ovih partnera ili kao dio povezanog pretraživanja. Shopping oglasi se mogu prikazivati i na web – lokaciji partnera na kojima su prikazani proizvodi koji su povezani s njim te su za prodaju. CTR ili stopa klikanja, na koju Google obraća pažnju prilikom rangiranja na Google tražilici, za oglase na partnerskim web – lokacijama neće uzeti u obzir

Vrste oglasa na pretraživačkoj mreži?

Postoji nekoliko vrsta oglasa na pretraživačkoj mreži:

  • Tekstualni oglasi – pojavljuju se stranici rezultata sa oznakom „Ad“ ili „Oglas“, ispod ili iznad rezultata organske pretrage, sastoje se od 3 naslova (ukupne dužine 90 znakova), URL adrese i 2 opisa (ukupne duže 180 znakova)
  • Dinamični oglasi za pretraživačku mrežu – ovi oglasi upotrebljavaju sadržaj web-lokacije za ciljanje oglasa i mogu pomoći da se popune praznine kampanja koje se temelje na ključnoj riječi, naslovi i odredišne stranice dinamičnih oglasa generiraju se pomoću sadržaja s vaše web-lokacije, opis je jedino što se treba dodati
  • Oglasi samo za pozive – uz tekstualne i dinamične oglase, najčešći su oglasi koji se koriste na pretraživačkoj mreži, kreirani omogućavaju korisniku da pozove sa svog uređaja
  • Shopping oglasi – ova vrsta detaljno prikazuje informacije o proizvodima koji se prodaju, mogu se prikazati na stranici Google rezultata, ali i na partnerskim web lokacijama
  • Slikovni oglasi i videooglasi – na partnerskim web stranicama, partneri mogu hostirati slikovne i videooglase

Kako izraditi tekstualni oglas na Google pretraživačkoj mreži:

  1. Za početak potrebno se je prijaviti na Google Ads račun.
  2. Na izborniku stranica na lijevoj strani kliknuti na Oglasi i proširenja.
  3. Nakon toga kliknite na gumb s plusom i odaberite opciju “Tekstualni oglas”.
  4. Unesite URL vaše web stranice, naslove teksta (od 90 znakova), tekst opisa (90znakova) i tekst (90 znakova) u izborna polja “Put”. Prilikom unosa verzija oglasa za mobilne uređaje i stolna računala odmah će se prikazati u odjeljku “Pregled oglasa”.
  5. Nakon što ste napisali oglas i zadovoljni ste njime, kliknite Spremi oglas.

Kako bi oglas bio što bolji i ostvario svoju svrhu, postoje brojni prijedlozi kako ga poboljšati. Neki od njih su:

  • Isticanje onoga što Vas čini jedinstvenima (npr besplatna dostava)
  • Bitno je i navesti cijene, promocije i posebne ponude
  • Oglas bi trebao i potaknuti korisnike da poduzmu radnje (npr unošenjem riječi „Kupite još danas“, „Naručite“ , „Registrirajte se „ itd)
  • I u ovom segmentu ključne riječi su bitne, navedite barem jednu kako bi Vaš oglas izgledao relevantno unesenom pojmu u tražilicu
  • Oglas se mora podudarati sa odredišnom stranicom, odnosno ukoliko na oglasu nudite promociju ili neke posebne proizvode bitno je da se na oni nalaze i na odredišnoj stranici kako ne bi došlo do napuštanja stranice.
  • Mobilni uređaji važan su dio svakodnevice tako da je bitno spomenuti lokaciju ili telefonski broj kako bi korisnici koji vide oglas pomoću mobilnog uređaja mogli lakše stupiti u komunikaciju s Vama. Isto tako, bitno je i prilagoditi oglas, ali i odredišnu stranicu mobilnim uređajima.
  • Najvažnije od svega je da tekst bude stilski i sadržajno uređen bez suvišnih razmaka, ne potrebne zamjene velikih i malih slova ili ne važećeg URL-a.